Ruszyły prace na torze wodnym
W marcu i kwietniu, w ramach prac przygotowawczych do robót budowlanych przy budowie sztucznych wysp na Zalewie Szczecińskim, dokonano kontrolowanego zatopienia dwóch kilkukilometrowych rurociągów refulacyjnych, tzw. sinkerów.
Na obydwu końcach każdego z rurociągów zostały zainstalowane tzw. raisery (rurociągi z gumowych elementów, o dodatniej pływalności), które od strony wyspy są połączone z pontonem rozkładającym urobek, od strony toru zaś będą się do nich podłączać pogłębiarki. Nowe wyspy, które staną się jednocześnie polami refulacyjnymi, będą zlokalizowane na wysokości, mniej więcej, dwudziestego drugiego i dwudziestego ósmego kilometra toru, kilka kilometrów na północny wschód od jego krawędzi. Sinkerami będzie na nie transportowany refulat wydobyty z dna podczas robót pogłębiarskich.
Na początku maja ruszyły pierwsze prace pogłębiarskie, rozpoczęła je pierwsza, z trzech mających docelowo pracować na torze, pogłębiarka - CSD Amazone. Prace rozpoczynają się od budowy wyspy W22. Przez najbliższe 3 miesiące ww. pogłębiarka będzie pracować w rejonie pomiędzy II a III Bramą Torową na Zalewie Szczecińskim.
Projekt nr POIS.03.02.00-00-0012/17 pn. „Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m” dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Nr umowy o dofinansowanie POIS.03.02.00-00-0012/17-01.