Ruszyły prace na torze wodnym

W marcu i kwietniu, w ramach prac przygotowawczych do robót budowlanych przy budowie sztucznych wysp na Zalewie Szczecińskim, dokonano kontrolowanego zatopienia dwóch kilkukilometrowych rurociągów refulacyjnych, tzw. sinkerów.

Na obydwu końcach każdego z rurociągów zostały zainstalowane tzw. raisery (rurociągi z gumowych elementów, o dodatniej pływalności), które od strony wyspy są połączone z pontonem rozkładającym urobek, od strony toru zaś będą się do nich podłączać pogłębiarki. Nowe wyspy, które staną się jednocześnie polami refulacyjnymi, będą zlokalizowane na wysokości, mniej więcej, dwudziestego drugiego i dwudziestego ósmego kilometra toru, kilka kilometrów na północny wschód od jego krawędzi. Sinkerami będzie na nie transportowany refulat wydobyty z dna podczas robót pogłębiarskich.

Na początku maja ruszyły pierwsze prace pogłębiarskie, rozpoczęła je pierwsza, z trzech mających docelowo pracować na torze, pogłębiarka - CSD Amazone. Prace rozpoczynają się od budowy wyspy W22. Przez najbliższe 3 miesiące ww. pogłębiarka będzie pracować w rejonie pomiędzy II a III Bramą Torową na Zalewie Szczecińskim.