Aktualne postępy prac
Postęp prac pogłębiarki „Amazone”
- pogłębiono stronę wschodnią i uruchomiono dodatkowy obszar manewrowy po stronie wschodniej toru wodnego,
- ułożono podwodny rurociąg refulacyjny (sinker), umożliwiający pracę po stronie zachodniej,
- aktualnie pogłębiarka pracuje po stronie zachodnie oraz w centralnej części toru wodnego KM 26+000,
- do końca czerwca wydobyto około 3,4 mln m3 urobku.
Postęp prac pontonu rozpraszającego „Ham 1208”
- trwa refulacja urobku na wyspie W22, dotychczas wykonano ¾ obrzeża do rzędnej około -1m, pozostały do wykonania prace w sektorach południowo – zachodnich,
- na wyspie W28 wykonano około ¾ długości obrzeża, pozostało do wykonania obrzeże od strony południowo – wschodniej.
Postęp prac związanych ze zmianą zasilania znaków nawigacyjnych i przekładaniem kabli światłowodowych
- trwa testowanie RadioLink na wyspie Dębina,
- rozpoczęcie testowania Radiolink dla KM 40 – początek sierpnia,
- rozpoczęto prace dla KM 40,
- rozpoczęcie prac dla Bramy Torowej nr 4 – połowa sierpnia.
Parametry nowych wysp
W22: średnica 1250 m, powierzchnia ok. 123 ha, średnia wysokość 5 m.
W28: średnica 1780 m, powierzchnia ok. 250 ha, średnia wysokość 5 m.
Do wydobycia podczas prac na torze jest ok. 23 mln metrów sześciennych urobku, a łączna pojemność nowych pól refulacyjnych, wraz z rezerwą, wyniesie niemal 40 mln metrów sześciennych. Po akończeniu inwestycji jedna z wysp pozostanie czynnym polem, zdolnym przyjąć materiał z bieżących prac czerpalnych, szacunkowo, przez najbliższych kilkanaście lat. Na obydwu wyspach nasadzona zostanie roślinność, by tereny te mogły stać się w przyszłości także miejscem bytowania awifauny i różnorodnych siedlisk przyrodniczych.
Projekt nr POIS.03.02.00-00-0012/17 pn. „Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m” dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Nr umowy o dofinansowanie POIS.03.02.00-00-0012/17-01.