Prace pogłębieniowe trwają
Postęp prac:
- · trwają prace nad przebudową obrotnicy Orli Przesmyk, kontynuowane jest pogłębianie obszaru cypla, urobek odkładany jest wewnątrz wyspy W28,
- · pogłębiarki Meuse River i Vox Amalia pracują na km 5+00 do 67+000,
- · na torze wodnym pracuje specjalistyczny ponton Jetsed, który wyrównuje powierzchnię dna toru wodnego i profiluje skarpy podwodne,
- · na wyspie W22 urobek jest odkładany rurociągami na obrzeżu wyspy, ponad powierzchnię wody, na wyspie W28 trwa klapowanie urobku wewnątrz wyspy,
- · zakończono prace rozbiórkowe kabla światłowodowego VTS; w strefie Świnoujścia i na Zalewie Szczecińskim położono odcinki nowych kabli, do położenia został odcinek nowego kabla w strefie Szczecina (rozpoczęcie prac w czerwcu),
- · do nabrzeża HUK w Szczecinie docierają kolejne dostawy kamienia hydrotechnicznego (transport koleją z południa Polski), który posłuży do umacniania dna i skarp podwodnych przy Ostrowie Grabowskim oraz nabrzeżach HUK, Żeglarskim i BONn; przewidywany termin rozpoczęcia instalacji kamienia to kwiecień tego roku,
- · przy wyspie W22 rozpoczął się montaż kamienia hydrotechnicznego (transport drogą morską barkami z krajów skandynawskich) do umacniania skarp podwodnych,
- · na torze zakończyły się prace oczyszczeniowe, związane z usuwaniem obiektów potencjalnie niebezpiecznych; podczas inwestycji odsłonięto, sprawdzono, wydobyto i zutylizowano łącznie ponad 45 000 obiektów, powodujących zaburzenia pola magnetycznego, z czego ok. 1700 obiektów stanowiły elementy potencjalnie niebezpieczne (pociski, amunicja, miny, bomby itp.),
- · planowane zakończenie prac pogłębiarskich to przełom sierpnia i września tego roku.
Projekt nr POIS.03.02.00-00-0012/17 pn. „Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m” dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Nr umowy o dofinansowanie POIS.03.02.00-00-0012/17-01.