Prace pogłębiarskie zostały ukończone

„Pogłębienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5m” to jeden z najważniejszych projektów realizowanych przez Urząd Morski w Szczecinie. Swoje prace zakończyły już pogłębiarki, teraz umacniane są brzegi dwóch nowopowstałych wysp, a także skarpy podwodne przy Ostrowie Grabowskim i nabrzeżach.

 

Dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie Wojciech Zdanowicz, podsumowuje aktualny stan prac - Jeśli chodzi o naszą flagową inwestycję, w tej chwili jesteśmy na ukończeniu prac czerpalnych, są wykonane w ponad 99%, czyli zasadnicze prace czerpalne już zostały wykonane. Możemy powiedzieć, że mamy 12,5 m na torze wodnym do Szczecina.

 

W dalszym ciągu trwają prace przy umacnianiu obrzeży Wyspy Bryskiej i Śmięckiej, na ten moment jest to ok. 20% zaawansowania prac. Podobne umocnienia odbywają się na Ostrowie Grabowskim i dodatkowo realizowane są prace przy umocnieniu dna wzdłuż nabrzeży Żeglarskiego i HUK oraz nabrzeża Gnieźnieńskiego.  

 

Zakończony został pierwszy etap budowy Bazy Oznakowania Nawigacyjnego. Prace przy część biurowej budynków, garażowej, magazynowej oraz remont hali pław został zakończony. Obszarowo ok. 60% Bazy zostało zrealizowane, co przekłada się na 75% ogólnej ilości prac. W tej chwili rozpoczął się drugi etap, w ramach którego, po rozbiórkach starych budynków, powstanie nowy plac łańcuchowy, duża hala pław i dokończony zostanie remont nabrzeża oraz sieć drogowa.

 

Podobnie jak główna inwestycja, remont Bazy Oznakowania Nawigacyjnego idzie zgodnie z harmonogramem. Oby dwie inwestycje powinny się skończyć do końca marca 2022 roku. I te terminy w żaden sposób nie są zagrożone. – podsumowuje Wojciech Zdanowicz.