Koniec prac w przyszłym roku!
“Prace idą zgodnie z harmonogramem, przyszły rok to już ich definitywne zakończenie” – powiedział podczas obrad sejmowej komisji gospodarki morskiej wiceminister Ministerstwa Infrastruktury Marek Gróbarczyk o pogłębianiu toru wodnego Szczecin-Świnoujście do 12,5 m. – „To temat niezwykle istotny dla Szczecina i woj. zachodniopomorskiego, efekt niezwykle wytężonej pracy. Myślę, że możemy już ogłosić nieformalny sukces – całość prac została zakończona. W przyszłym roku odbędzie się odbiór formalny tej inwestycji”.
Z toru wodnego wydobyto 23mln m sześc. urobku. Środki na realizację projektu wyniosły dotychczas prawie 1,6 mld zł (wartość inwestycji to ponad 1,9 mld zł).
Aktualnie realizowane prace:
- Na torze wodnym trwają prace związane z profilowaniem skarp i niwelacją dna, w najbliższych tygodniach rozpoczną się roboty podczyszczeniowe,
- przy wyspie W22 trwa montaż kamienia hydrotechnicznego do umacniania skarp podwodnych,
- przy wyspie W28 trwa montaż kamienia hydrotechnicznego do umacniania skarp podwodnych,
- przy obydwu wyspach trwają prace palowe przy budowie przystani dla statków,
- w obszarze obrotnicy Orli Przesmyk trwają prace przy umacnianiu i profilowaniu skarp podwodnych przy Ostrowie Grabowskim, Wielkiej Kępie i Radolinie, trwa także instalacja geowłókniny i kamienia hydrotechnicznego,
- trwają prace przy umacnianiu skarp podwodnych przy nabrzeżu Żeglarskim, przy nabrzeżach BONn i HUK prace zakończono.
Niezmiennie aktualną informację o bieżących pracach wszystkich jednostek wykonawcy na danym kilometrze toru, otrzymują codziennie e-mailem m.in. służby kapitanatów portów, dyspozytorzy portu i piloci morscy.
Projekt nr POIS.03.02.00-00-0012/17 pn. „Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m” dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Nr umowy o dofinansowanie POIS.03.02.00-00-0012/17-01.