Urząd Morski w Szczecinie Urząd Morski w Szczecinie
Wersja kontrastowa
a a a
  • Aktualności
  • Informacje
  • Historia
  • Multimedia
  • Galeria
  • Kontakt
23.02.22

Aktualny stan zaawansowania prac

Na torze wodnym trwają prace podczyszczeniowe, przy których pracują jednostki: HAM 317, Hegemann IV i Freya R. Trwają także prace przy budowie przystani dla statków przy wyspie W28. Obecnie jest tam odprowadzany refulat, pochodzący ze wspomnianych prac podczyszczeniowych. Po południowo-wschodniej stronie każdej z wysp, zostaną ustawione zostaną pomosty, przeznaczone do cumowania jednostek służbowych. Obydwie wyspy zostaną obsadzone roślinnością, ale tylko wyspa W22 będzie uformowana całkowicie.

15.02.22

Baza Oznakowania Nawigacyjnego w programie "Wiatr od morza"

Modernizacja Bazy Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie była jednym z tematów programu "Wiatr od morza" TVP3 Szczecin. "Jesteśmy w docelowym miejscu, czyli zostały już wybudowane nowe budynki - zaplecze transportu samochodowego oraz zaplecze Bazy Oznakowania Nawigacyjnego, co pozwoliło na skonsolidowanie w jednym miejscu wszystkich pracowników i warsztatów zaplecza technicznego, co generuje dodatkowe oszczędności" - mówił Zenon Kozłowski, z-ca dyrektora ds. Oznakowania nawigacyjnego.

 

Zachęcamy do zapoznania się z całym materiałem, w którym mówimy o tym, jakie prace są aktualnie prowadzone i jakie znaczenie ma realizacja tego zadania dla całego projektu.

 

Link do programu: https://szczecin.tvp.pl/6765115/wiatr-od-morza

19.01.22

Wystawa "Zabytki toru wodnego Szczecin - Świnoujście" zawitała do Elbląga

Od 18 stycznia do końca lutego w Muzeum Archeologiczno-Historycznym w Elblągu prezentowana jest wystawa "Zabytki toru wodnego Szczecin - Świnoujście" W uroczystym otwarciu wziął udział Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Grzegorz Witkowski, a także Paweł Szumny, zastępca dyrektora ds. Technicznych.

 
 
18.01.22

Aktualne działania w ramach projektu

Postęp prac: 

- na torze wodnym trwają prace związane z profilowaniem skarp i niwelacją dna oraz czynności odbiorowe prac pogłębiarskich,

- przy obydwu wyspach zakończył się montaż kamienia hydrotechnicznego do umacniania skarp podwodnych,

- przy wyspie W22 zakończyły się prace przy budowie przystani dla statków, prace trwają jeszcze przy wyspie W28,

- w obszarze obrotnicy Orli Przesmyk trwają prace przy umacnianiu i profilowaniu skarp podwodnych przy Ostrowie Grabowskim, Wielkiej Kępie i Radolinie, trwa także instalacja geowłókniny i kamienia hydrotechnicznego.

05.01.22

Plany inwestycyjne na 2022 rok

Wśród najważniejszych inwestycji, które toczyły się w ubiegłym roku i nadal trwają, jest modernizacja toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 metra. Na torze wodnym zakończyły się już roboty czerpalne, trwają jeszcze prace związane z profilowaniem skarp i niwelacją dna oraz czynności odbiorowe. Dobiega także końca montaż kamienia hydrotechnicznego do umacniania skarp podwodnych przy jednej z nowych wysp. W obszarze obrotnicy Orli Przesmyk natomiast toczą się prace przy umacnianiu i profilowaniu skarp podwodnych przy Ostrowie Grabowskim, Wielkiej Kępie i Radolinie, trwa także instalacja geowłókniny i kamienia hydrotechnicznego. W ramach modernizacji obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie, która również jest częścią tej inwestycji, trwają jeszcze ostatnie prace rozbiórkowe, prace drogowe oraz prace przy stawianiu ostatniego obiektu budowlanego – wiaty na pławy, o powierzchni ok. 2 tys. metrów kwadratowych. Zakończenie całej inwestycji jest planowane na pierwsze półrocze 2022 roku.

 

23.12.21

Wesołych świąt!

Zdrowych, pogodnych i rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia. Odpoczynku od trudów dnia codziennego iwytrwałości w realizacji marzeń życzy Urząd Morski w Szczecinie

23.12.21

Prace przy pogłębianiu toru wodnego nie zwalniają tempa

Modernizacja toru wodnego Świnoujście–Szczecin obejmuje pogłębienie toru wodnego do 12,5 m, na odcinku około 62 km, z równoczesnym jego poszerzeniem do 100 m.

Postęp prac

- na torze wodnym trwają prace związane z profilowaniem skarp i niwelacją dna oraz czynności odbiorowe prac pogłębiarskich,

- przy wyspie W22 trwa zakończył się montaż kamienia hydrotechnicznego do umacniania skarp podwodnych,

- przy wyspie W28 trwa montaż kamienia hydrotechnicznego do umacniania skarp podwodnych

- przy obydwu wyspach trwają prace przy budowie przystani dla statków, 

- zakończono operację demontażu rurociągów refulacyjnych na akwenie Zalewu Szczecińskiego, obydwa podwodne rurociągi refulacyjne zostały zdemontowane,

- zakończył się transport kamieni statkami z Norwegii,

20.11.21

Postęp prac przy projekcie

Trwają prace przy modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m. Pogłębiony tor wodny umożliwi wpłynięcie do Szczecina statków średniej wielkości.

 

19.11.21

Wystawa w Muzeum Narodowym już otwarta

Wczoraj w Muzeum Narodowym w Szczecinie odbyło się otwarcie wystawy pn.: "Zabytki toru wodnego Świnoujście-Szczecin", podczas której prezentowane są najciekawsze znaleziska wydobyte w trakcie prac przy inwestycji m.in. średniowieczny miecz oraz silnik amerykańskiego B-17. Podczas pogłębiania toru wodnego do 12,5 m wydobyto z Odry ponad 100 ton obiektów zabytkowych, które do końca roku można oglądać w Muzeum Narodowym przy ul. Staromłyńskiej 27.

28.10.21

"Zabytki toru wodnego Szczecin-Świnoujście" na Nowym Świecie

Do 5 listopada w holu budynku przy ul. Nowy Świat 6/12 można oglądać wielkoformatową wystawę poświęconą zabytkom wydobytym z modernizowanego toru wodnego Szczecin-Świnoujście. Inauguracji dokonał minister Marek Gróbarczyk, a uroczystość uświetnił swoją obecnością m.in. Ryszard Terlecki, wicemarszałek Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej.

 

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Następny artykuł
  • koniec

Projekt nr POIS.03.02.00-00-0012/17 pn. „Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m” dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Nr umowy o dofinansowanie POIS.03.02.00-00-0012/17-01.

Copyright 2019 All rights Reserved.