Urząd Morski w Szczecinie Urząd Morski w Szczecinie
Wersja kontrastowa
a a a
  • Aktualności
  • Informacje
  • Historia
  • Multimedia
  • Galeria
  • Kontakt
23.04.21

Kolejny etap prac przy BON w Szczecinie

W ramach projektu, trwają także prace budowlane, związane z modernizacją obiektów Bazy
Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie. We wszystkich nowych obiektach kubaturowych (biura,
magazyny, warsztaty) trwają prace wykończeniowe i wyposażeniowe. Trwają także roboty drogowe,
związane z budową dróg wewnętrznych. Zakończono już roboty konstrukcyjne przy wszystkich
nabrzeżach basenu Południowego, trwają tam roboty uzbrojeniowe oraz montaż polerów, drabinek
i odbojnic, przy pirsie natomiast toczą się prace konstrukcyjne i zbrojarskie.

18.03.21

Trwają prace w Bazie Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie

W ramach projektu, trwają także prace budowlane, związane z modernizacją obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie. We wszystkich nowych obiektach kubaturowych (biura, magazyny, warsztaty) trwają prace wykończeniowe i wyposażeniowe. Trwają także roboty drogowe, związane z budową dróg wewnętrznych. Zakończono już roboty konstrukcyjne przy wszystkich nabrzeżach basenu Południowego, trwają tam roboty uzbrojeniowe oraz montaż polerów, drabinek i odbojnic, przy pirsie natomiast toczą się prace konstrukcyjne i zbrojarskie.

18.03.21

Aktualny stan prac

W najbliższym czasie kontynuowane będą prace pogłębiarskie, formowanie wysp oraz prace na Ostrowie Grabowskim.

26.02.21

Postęp w realizacji prac

Od drugiego tygodnia lutego trwa postój techniczny jednostek wykonawcy w portach, związany z trudnymi warunkami hydro-meteo (zalodzenie akwenu, zamarzanie osprzętu); wznowienie prac jest planowane w najbliższych dniach.

27.01.21

Monitoring przyrodniczy - bieżące działania

Zakończono prace związane z monitoringiem teriofauny (bóbr i wydra). Raport obecnie jest weryfikowany przez nadzór przyrodniczy. Pod koniec grudnia 2020 r. przeprowadzono kontrolę ornitologiczną z łodzi, licząc ptaki wzdłuż toru wodnego pomiędzy Szczecinem a Świnoujściem, na długości 61 km oraz szlakiem biegnącym równolegle do toru wodnego na Zalewie Szczecińskim (pobliże sztucznych wysp). Odnotowano 3313 osobników ptaków wodno-błotnych z 17 gatunków. Najliczniej reprezentowanymi gatunkami były kormoran (899 os.) oraz mewa siwa (799 os.). Zaobserwowano również m in. gągoły, mewy srebrzyste, nurogęsi, krzyżówki, ogorzałki, perkozy dwuczube i czaple siwe.

27.01.21

Aktualny postęp prac

Aktualnie:

- trwają prace czerpalne na Ostrowie Grabowskim (jednostki Wenda i Kraken oraz 5 szaland), urobek odkładany jest na wyspie W28,

- trwają roboty palowe na Wyspie Radolin,

- pogłębiarki Vox Amalia oraz Meuse River wykonują prace czerpalne na km 41 do km 62,

18.12.20

Przebudowa obrotnicy przy Orlim Przesmyku

W ramach inwestycji, związanej z modernizacją toru wodnego do głębokości 12,5 metra, na Ostrowie Grabowskim trwają prace związane ze ścinaniem cypla półwyspu i przebudową obrotnicy dla statków. Nowa obrotnica będzie miała średnicę 362 m i głębokość 12,5 metra (wcześniejsze parametry to średnica 280 m i głębokość 10,5 m). Roboty w tym rejonie prowadzą m.in. jednostki PRCiP z Gdańska - pogłębiarka czerpakowa „Inż. Tadeusz Wenda” i pogłębiarka z koparką hydrauliczną podsiębierną „Kraken”.

20.11.20

Aktualizacja postępu prac

Postęp prac na torze wodnym

  •  pod koniec października pracę rozpoczęła pogłębiarka Vox Amalia (KM 29 – 35 oraz KM 35 - 50),
  •  pogłębiarka Scheldt River pracuje w kilometrażu KM 29 – 54,
  •  rurociąg prowadzący do W28 został przełożony do W22, urobek jest obecnie transportowany przez obydwie rury na W22,
  •  wydobyto i odłożono na W22 i W28 już łącznie ok. 11 mln metrów sześciennych refulatu,
20.10.20

Aktualny stan prac

Postęp prac:

• pogłębiarka CSD Amazone zakończyła pracę,

• pracę rozpoczęła pogłębiarka Scheldt River (KM 41 - 49),

• rurociąg prowadzący do W22 powrócił na swoją pierwotną pozycję, w związku z czym stracił moc Komunikat nr 5 Kapitana Portu Trzebież (związany z jego przełożeniem),

• wyspa W22 – trwa refulacja ponad powierzchnię lustra wody,

• wyspa W28 – zakończono obrzeże, rozpoczęto refulację ponad powierzchnię lustra wody,

• Ostrów Grabowski – zakończono usuwanie górnej zanieczyszczonej pozostałości po działkach (gruz, drewno, metal), trwają prace czerpalne (jednostka Wenda),

• trwa testowanie RadioLink na wyspie Dębina,

• trwa usuwanie kabli w rejonie IV Bramy Torowej.

13.10.20

Neutralizacja bomby lotniczej Tallboy

Bomba została znaleziona podczas prac przygotowawczych przed pogłębianiem toru wodnego - zgłoszenie tego obiektu służby 8. Flotylli Obrony Wybrzeża otrzymały w połowie września ubiegłego roku. Rekonesans, identyfikację i wstępną ocenę znalezionego przedmiotu wykonali specjaliści od podwodnych zadań z Grupy Nurków Minerów 12. Dywizjonu Trałowców. W wyniku przeprowadzonych oględzin oraz po analizie zebranego materiału wykryty w wodzie obiekt sklasyfikowano jako bombę lotniczą pochodzenia brytyjskiego, potocznie nazywaną Tallboy. Typ obiektu potwierdzono na podstawie dostępnej dokumentacji własnej, posiadanej wiedzy oraz brytyjskiej dokumentacji technicznej uzbrojenia (katalogów bomb lotniczych i amunicji wybuchowej). 13 października tego roku, nurkowie minerzy 12. Dywizjonu Trałowców z 8. Flotylli Obrony Wybrzeża przeprowadzili operację neutralizacji bomby - największego niewybuchu znalezionego na terenie Polski.

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Następny artykuł
  • koniec

Projekt nr POIS.03.02.00-00-0012/17 pn. „Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m” dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Nr umowy o dofinansowanie POIS.03.02.00-00-0012/17-01.

Copyright 2019 All rights Reserved.