Urząd Morski w Szczecinie Urząd Morski w Szczecinie
Wersja kontrastowa
a a a
  • Aktualności
  • Informacje
  • Historia
  • Multimedia
  • Galeria
  • Kontakt
22.09.20

Kolejna pogłębiarka już na torze wodnym

W ubiegły weekend, na torze wodnym Świnoujście – Szczecin, w okolicy IV Bramy Torowej (ok. 36 km toru, na wysokości Trzebieży), pracę przy pogłębianiu toru do głębokości 12,5 metra rozpoczęła kolejna pogłębiarka. TSHD (Trailing Suction Hopper Dredger) „Scheldt River” to pogłębiarka ssąco-refulująco-nasiębierna, która zasysa urobek z dna do ładowni, płynie do punktu zdawczego i tłoczy urobek przez rurociąg podwodny do miejsca, gdzie powstaje na Zalewie Szczecińskim wyspa W28.

09.09.20

Konferencja informacyjna na temat modernizacji toru wodnego

W środę, 9 września, na terenie Mariny Trzebież odbyła się plenerowa konferencja informacyjna, poświęcona modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 metra. Wziął w niej udział minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, Marek Gróbarczyk, a także wojewoda zachodniopomorski, Tomasz Hinc, oraz przedstawiciele samorządów i firm branży gospodarki morskiej.

08.08.20

Aktualne postępy prac

Postęp prac pogłębiarki „Amazone”

  •  pogłębiono stronę wschodnią i uruchomiono dodatkowy obszar manewrowy po stronie wschodniej toru wodnego,
  •  ułożono podwodny rurociąg refulacyjny (sinker), umożliwiający pracę po stronie zachodniej,
  •  aktualnie pogłębiarka pracuje po stronie zachodnie oraz w centralnej części toru wodnego KM 26+000,
  •  do końca czerwca wydobyto około 3,4 mln m3 urobku.

 

31.07.20

Wizyta mediów na terenie inwestycji związanej z pogłębianiem toru

Dziś, tj. 31 lipca, gościliśmy przedstawicieli szczecińskich mediów, którym pokazaliśmy stan zaawansowania prac w projekcie „Modernizacja toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m”. Dziennikarze zobaczyli pracującą na torze pogłębiarkę „Amazone”, która do końca czerwca wydobyła już około 3,4 mln metrów sześciennych urobku, odkładając go w miejscu, gdzie powstanie jedna z dwóch sztucznych wysp na Zalewie Szczecińskim. O inwestycji opowiadał mediom kierownik projektu, Paweł Szumny, zastępca dyrektora UMS ds. technicznych.

24.07.20

Unikatowe zabytki z toru wodnego

Po raz kolejny współpraca dwóch największych w regionie muzeów oraz Urzędu Morskiego w Szczecinie przyniosła interesujące efekty. Tym razem podczas inwestycji „Modernizacja toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 metra” zostały wydobyte unikatowe zabytki, związane z jednej strony z historią II wojny światowej, z drugiej – dziejami stolicy województwa i najbliższej okolicy. Efekty prowadzonych od ponad roku prac przy pogłębianiu toru wodnego Świnoujście – Szczecin nie raz już zaskakiwały. Standardowe działania techniczne zaowocowały uratowaniem wielu, nierzadko niezwykle cennych, zabytków techniki militarnej i morskiej. Po elementach niemieckiego pancernika kieszonkowego Lutzow, zbombardowanego przez Królewskie Siły Powietrzne w kwietniu 1945 r. przyszedł czas na wojskowe kutry patrolowe oraz… okręty podwodne.

10.06.20

Harmonogram prac

Na bieżąco, w miarę wykonywania sondaży podwodnych, trwają prace związane z oczyszczaniem toru z mniejszych elementów potencjalnie niebezpiecznych.

06.06.20

Warunki żeglugi

Prace prowadzone obecnie przez pogłębiarkę CSD Amazone nie powodują utrudnień w ruchu statków na Zalewie Szczecińskim. Aktualną informację o bieżących pracach wszystkich jednostek wykonawcy na danym kilometrze toru otrzymują codziennie e-mailem m.in. służby kapitanatów portów, dyspozytorzy portu i piloci morscy.

15.05.20

Ruszyły prace na torze wodnym

W marcu i kwietniu, w ramach prac przygotowawczych do robót budowlanych przy budowie sztucznych wysp na Zalewie Szczecińskim, dokonano kontrolowanego zatopienia dwóch kilkukilometrowych rurociągów refulacyjnych, tzw. sinkerów.

01.05.20

Trwa montaż rurociągu do transportu urobku pochodzącego z prac pogłębiarskich

Trwa montaż rurociągu do transportu  urobku pochodzącego z prac pogłębiarskich, który będzie odkładany na wyspach na Zalewie Szczecińskim. Rury są składowane przy wyspie Falochronowej w Porcie Trzebież. Aktualnie trwają prace, polegające m.in. na  montażu elementów rurociągu pływającego oraz spawaniu poszczególnych odcinków rur, które będą ułożone na dnie.

30.04.20

Przekazanie placu budowy

W siedzibie Urzędu odbyło się przekazanie przedstawicielom wykonawcy inwestycji, konsorcjum firm Dredging International nv i Van Oord Dredging and Marine Contractors bv, placu budowy, z udziałem przedstawicieli zamawiającego, wykonawcy oraz inżyniera kontraktu.

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Następny artykuł
  • koniec

Projekt nr POIS.03.02.00-00-0012/17 pn. „Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m” dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Nr umowy o dofinansowanie POIS.03.02.00-00-0012/17-01.

Copyright 2019 All rights Reserved.