Urząd Morski w Szczecinie Urząd Morski w Szczecinie
Wersja kontrastowa
a a a
  • Aktualności
  • Informacje
  • Historia
  • Multimedia
  • Galeria
  • Kontakt
23.03.20

Decyzje wojewody zachodniopomorskiego w ramach pogłębiania toru wodnego

Trzy inwestycje prowadzone w ramach „Modernizacji toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m” uzyskały pozwolenie na budowę. Wojewoda zachodniopomorski, Tomasz Hinc, podpisał decyzje zezwalające na:

15.01.20

Wywiad z dyrektorem UMS

Portal Polska Morska przeprowadził z dyrektorem Urzędu, Wojciechem Zdanowiczem rozmowę na temat najważniejszych działań, jakie są aktualnie realizowane. Poruszony został także temat projektu "Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m". Zapraszamy do zapoznania się z całą rozmową.

06.12.19

Trwa modernizacja Bazy Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie

Rozpoczęły się prace rozbiórkowe i przygotowawcze do robót budowlanych, związanych z modernizacją Bazy Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie, zajmującej blisko 6,8 ha. Jest to jeden z elementów projektu „Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m”. Modernizacji zostaną poddane m.in. budynki biurowe, budynki warsztatowe, hala pław, budynki magazynowe, trafostacje, parking, garaże, zaplecze kontenerowe, place i drogi wewnętrzne oraz baseny dla jednostek pływających.
25.11.19

Neutralizacja miny morskiej

W poniedziałek 25 listopada, od wczesnych godzin porannych, rozpoczną się prace związane z wydobyciem z Kanału Piastowskiego brytyjskiej miny morskiej typu Mk VI. Obiekt ten znajduje się na torze wodnym Świnoujście-Szczecin. Operację wydobycia i neutralizacji przeprowadzą marynarze 8. Flotylli Obrony Wybrzeża. Akcję przeprowadzi załoga niszczyciela min ORP Flaming z 13. Dywizjonu Tarłowców oraz żołnierze i Grupa Nurków Minerów z 12. Dywizjonu Tarłowców.

19.08.19

Umowa na modernizację obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego została podpisana

19 sierpnia 2019 roku została podpisana umowa, dotycząca Wykonania robót budowlanych: Modernizacja obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego Urzędu Morskiego w Szczecinie. Podpisy złożono w obecności Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Marek Gróbarczyk oraz Wojewody Zachodniopomorskiego, Tomasza Hinca.

12.08.19

Niewybuchy z okresu II wojny światowej

W poniedziałek, 12 sierpnia, rozpoczęła się operacja wydobycia, przetransportowania i neutralizacji brytyjskiej, lotniczej miny morskiej typu Mark VI oraz niemieckiej bomby głębinowej typu DM. Całość działań przeprowadziły siły ze składu 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu (Grupa Nurków Minerów oraz żołnierze z 12. Dywizjonu Trałowców, okręt ORP Gopło wraz z załogą z 13. Dywizjonu Trałowców).

15.07.19

Neutralizacja miny Mark IV

W niedzielę, 14 lipca, siły ze składu 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu (Grupa Nurków Minerów oraz żołnierze z 12. Dywizjonu Trałowców, okręt ORP Flaming wraz z załogą z 13. Dywizjonu Trałowców) przeprowadziły akcję wydobycia, przetransportowania i neutralizacji lotniczej miny morskiej, typu Mark IV, pochodzącej z okresu II wojny światowej.

11.07.19

Neutralizacja miny morskiej z okresu II wojny światowej

Fot. 8. Flotylla Obrony Wybrzeża

W najbliższą niedzielę, 14 lipca, marynarze 8. Flotylli Obrony Wybrzeża przeprowadzą operację wydobycia i zneutralizowania niebezpiecznego obiektu, zalegającego w pobliżu wyjścia z Kanału Piastowskiego na Zalew Szczeciński.

14.05.19

Plenerowa konferencja na temat modernizacji toru wodnego do 12,5 m

W poniedziałek, 13 maja, przy nabrzeżu Bulwar Chrobrego odbyła się konferencja plenerowa na temat inwestycji ”Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m”. Konferencję otworzył briefing prasowy z udziałem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Marka Gróbarczyka, oraz Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie, Wojciecha Zdanowicza. Jak podkreślał minister Gróbarczyk, jest to kluczowa dla rozwoju naszego regionu inwestycja, która umożliwi zawijanie do szczecińskiego portu statków o większym zanurzeniu i z prawie dwukrotnie większym ładunkiem.

01.02.19

Monitoring przyrodniczy na torze wodnym Świnoujście – Szczecin

Od września ubiegłego roku, w obszarze inwestycji obejmującej modernizację toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 metra, trwają czynności inżyniera kontraktu, związane z prowadzeniem monitoringu przyrodniczego.

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Następny artykuł
  • koniec

Projekt nr POIS.03.02.00-00-0012/17 pn. „Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m” dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Nr umowy o dofinansowanie POIS.03.02.00-00-0012/17-01.

Copyright 2019 All rights Reserved.