Aktualny postęp prac
Aktualnie:
- trwają prace czerpalne na Ostrowie Grabowskim (jednostki Wenda i Kraken oraz 5 szaland), urobek odkładany jest na wyspie W28,
- trwają roboty palowe na Wyspie Radolin,
- pogłębiarki Vox Amalia oraz Meuse River wykonują prace czerpalne na km 41 do km 62,
- na wyspie W22 trwa odkład urobku prowadzony rurociągami na obrzeżu wyspy (ponad powierzchnia wody) oraz był prowadzony pontonem (ponton zakończył już pracę i stacjonuje w Trzebieży) we wnętrzu wyspy, natomiast na wyspie W28 trwa klapowanie urobku wewnątrz wyspy,
- usunięto konstrukcję istniejącej stawy nawigacyjnej na Ostrowie Grabowskim oraz odebrano nową stawę, usunięto także dalbę 87 oraz 44,
- wykonano badania CPT (dla określenia stopnia plastyczności, zagęszczenia gruntu, wytrzymałości) dla obrzeży wyspy W22 i W28, wyniki potwierdziły założenia Wykonawcy.
Wykonawca finalizuje oczyszczanie dna z obiektów ferromagnetycznych potencjalnie niebezpiecznych, obiektów pozostałych oraz mogącymi być zabytkami, które kolidowały z przebiegiem lokalizacji inwestycji.
Projekt nr POIS.03.02.00-00-0012/17 pn. „Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m” dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Nr umowy o dofinansowanie POIS.03.02.00-00-0012/17-01.