Aktualny stan prac
Aktualnie wszystkie prace postępują zgodnie z założonym harmonogramem:
- ·roboty czerpalne przy Ostrowie Grabowskim zostały zakończone, wyczerpany urobek został odłożony wewnątrz wyspy W28, trwają prace przygotowawcze do umacniania skarp podwodnych,
- ·prace czerpalne są prowadzone w obszarze Wielkiej Kępy (pogłębiarki Małż II i Homar),
- ·w obszarze wyspy Radolin trwa montaż stalowego oczepu, montaż platformy obsługowej oraz prace związane z wykonaniem zasypu grodzy,
- ·trwają prace przy umacnianiu skarp podwodnych przy nabrzeżach BONn, Huk, Żeglarskim,
- ·pogłębiarki Meuse River, Scheldt River i Vox Amalia pracują na km 5+00 do 67+000,
- ·na torze wodnym pracuje specjalistyczny ponton Jetsed, który wyrównuje powierzchnię dna toru wodnego i profiluje skarpy podwodne,
- ·na wyspie W22 urobek jest odkładany rurociągami na obrzeżu wyspy, ponad powierzchnię wody, na wyspie W28 trwa klapowanie urobku wewnątrz wyspy,
- ·przy wyspie W22 trwa montaż kamienia hydrotechnicznego do umacniania skarp podwodnych,
- ·przy wyspie W28 rozpoczęto prace przygotowawcze pod roboty umocnieniowe,
- ·prace pogłębiarskie wykonano w ponad 70%, planowane zakończenie prac pogłębiarskich to przełom sierpnia i września tego roku.
Projekt nr POIS.03.02.00-00-0012/17 pn. „Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m” dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Nr umowy o dofinansowanie POIS.03.02.00-00-0012/17-01.