Urząd Morski w Szczecinie Urząd Morski w Szczecinie
Wersja kontrastowa
a a a
  • Aktualności
  • Informacje
  • Historia
  • Multimedia
  • Galeria
  • Kontakt
15.10.21

Koniec prac w przyszłym roku!

“Prace idą zgodnie z harmonogramem, przyszły rok to już ich definitywne zakończenie” – powiedział  podczas obrad sejmowej komisji gospodarki morskiej wiceminister Ministerstwa Infrastruktury Marek Gróbarczyk o pogłębianiu toru wodnego Szczecin-Świnoujście do 12,5 m. – „To temat niezwykle istotny dla Szczecina i woj. zachodniopomorskiego, efekt niezwykle wytężonej pracy. Myślę, że możemy już ogłosić nieformalny sukces – całość prac została zakończona. W przyszłym roku odbędzie się odbiór formalny tej inwestycji”.

 

16.09.21

Prace pogłębiarskie zostały ukończone

„Pogłębienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5m” to jeden z najważniejszych projektów realizowanych przez Urząd Morski w Szczecinie. Swoje prace zakończyły już pogłębiarki, teraz umacniane są brzegi dwóch nowopowstałych wysp, a także skarpy podwodne przy Ostrowie Grabowskim i nabrzeżach.

 

23.08.21

Postępy prac przy projekcie

Pogłębiarka Vox Amalia zakończyła pracę na torze wodnym, zakończyły się również prace związane z demontażem rurociągu refulacyjnego przy wyspie W22, rurociąg został przycumowany przy wyspie i oczekuje na wyholunek.

 

20.07.21

Prace pogłębiarskie dobiegają końca

Postęp prac

Aktualnie pogłębiarka Vox Amalia pracuje na km 5+00 do 29+400, natomiast na torze wodnym pracują specjalistyczne pontony, które wyrównują powierzchnię dna toru i profilują skarpy podwodne, a wydobyty urobek jest odkładany obydwoma rurociągami na wyspę W22.

06.07.21

Konferencja informacyjna

W  dniu 5 lipca, na terenie Grodziska w Lubinie odbyła się plenerowa konferencja informacyjna, poświęcona tematyce zaawansowania prac, w ramach modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 metra.

23.06.21

Aktualny stan realizacji prac

Postęp prac

  • trwają prace przygotowawcze do umacniania skarp podwodnych przy Ostrowie Grabowskim, roboty przy budowie umocnień rozpoczną się na przełomie czerwca i lipca; trwają sukcesywne dostawy kamienia hydrotechnicznego do nabrzeża HUK (transport koleją z południa Polski),
03.06.21

Monitoring przyrodniczy

Monitoring przyrodniczy i znaleziska archeologiczne W dniu 31 maja przeprowadzono liczenie ptaków z jednostki pływającej, wzdłuż toru wodnego, pomiędzy Trzebieżą a Świnoujściem oraz w transekcie przebiegającym w sąsiedztwie sztucznych wysp. Odnotowano w sumie 1 397 osobników ptaków wodnobłotnych z 12 gatunków (ok. 670 śmieszek, ponad 320 kormoranów, ponad 280 mew srebrzystych, a także osobniki m.in. czapli siwej, łabędzia niemego, bielika, krzyżówki, krakwy, perkoza dwuczubego i czernicy).

01.06.21

Konferencja prasowa w Muzeum Narodowym w Szczecinie

W dniu 1 czerwca, w Muzeum Narodowym w Szczecinie odbyła się konferencja prasowa, podczas której zaprezentowano kolejne odkrycie archeologiczne z dna toru wodnego Świnoujście – Szczecin: silnik z amerykańskiego bombowca B-17, który podczas II wojny światowej brał udział w nalocie na Police. Samolot, do którego należał silnik, został zestrzelony w październiku 1944 roku.

21.05.21

Aktualny stan prac

Aktualnie wszystkie prace postępują zgodnie z założonym harmonogramem:

  • ·roboty czerpalne przy Ostrowie Grabowskim zostały zakończone, wyczerpany urobek został odłożony wewnątrz wyspy W28, trwają prace przygotowawcze do umacniania skarp podwodnych,
23.04.21

Prace pogłębieniowe trwają

Postęp prac:

  • · trwają prace nad przebudową obrotnicy Orli Przesmyk, kontynuowane jest pogłębianie obszaru cypla, urobek odkładany jest wewnątrz wyspy W28,
  • · pogłębiarki Meuse River i Vox Amalia pracują na km 5+00 do 67+000,
  • · na torze wodnym pracuje specjalistyczny ponton Jetsed, który wyrównuje powierzchnię dna toru wodnego i profiluje skarpy podwodne,
  • · na wyspie W22 urobek jest odkładany rurociągami na obrzeżu wyspy, ponad powierzchnię wody, na wyspie W28 trwa klapowanie urobku wewnątrz wyspy,
  • · zakończono prace rozbiórkowe kabla światłowodowego VTS; w strefie Świnoujścia i na Zalewie Szczecińskim położono odcinki nowych kabli, do położenia został odcinek nowego kabla w strefie Szczecina (rozpoczęcie prac w czerwcu),
  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Następny artykuł
  • koniec

Projekt nr POIS.03.02.00-00-0012/17 pn. „Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m” dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Nr umowy o dofinansowanie POIS.03.02.00-00-0012/17-01.

Copyright 2019 All rights Reserved.