Urząd Morski w Szczecinie Urząd Morski w Szczecinie
Wersja kontrastowa
a a a
  • Aktualności
  • Informacje
  • Historia
  • Multimedia
  • Galeria
  • Kontakt
18.01.22

Aktualne działania w ramach projektu

Postęp prac: 

- na torze wodnym trwają prace związane z profilowaniem skarp i niwelacją dna oraz czynności odbiorowe prac pogłębiarskich,

- przy obydwu wyspach zakończył się montaż kamienia hydrotechnicznego do umacniania skarp podwodnych,

- przy wyspie W22 zakończyły się prace przy budowie przystani dla statków, prace trwają jeszcze przy wyspie W28,

- w obszarze obrotnicy Orli Przesmyk trwają prace przy umacnianiu i profilowaniu skarp podwodnych przy Ostrowie Grabowskim, Wielkiej Kępie i Radolinie, trwa także instalacja geowłókniny i kamienia hydrotechnicznego.

05.01.22

Plany inwestycyjne na 2022 rok

Wśród najważniejszych inwestycji, które toczyły się w ubiegłym roku i nadal trwają, jest modernizacja toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 metra. Na torze wodnym zakończyły się już roboty czerpalne, trwają jeszcze prace związane z profilowaniem skarp i niwelacją dna oraz czynności odbiorowe. Dobiega także końca montaż kamienia hydrotechnicznego do umacniania skarp podwodnych przy jednej z nowych wysp. W obszarze obrotnicy Orli Przesmyk natomiast toczą się prace przy umacnianiu i profilowaniu skarp podwodnych przy Ostrowie Grabowskim, Wielkiej Kępie i Radolinie, trwa także instalacja geowłókniny i kamienia hydrotechnicznego. W ramach modernizacji obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie, która również jest częścią tej inwestycji, trwają jeszcze ostatnie prace rozbiórkowe, prace drogowe oraz prace przy stawianiu ostatniego obiektu budowlanego – wiaty na pławy, o powierzchni ok. 2 tys. metrów kwadratowych. Zakończenie całej inwestycji jest planowane na pierwsze półrocze 2022 roku.

 

23.12.21

Wesołych świąt!

Zdrowych, pogodnych i rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia. Odpoczynku od trudów dnia codziennego iwytrwałości w realizacji marzeń życzy Urząd Morski w Szczecinie

23.12.21

Prace przy pogłębianiu toru wodnego nie zwalniają tempa

Modernizacja toru wodnego Świnoujście–Szczecin obejmuje pogłębienie toru wodnego do 12,5 m, na odcinku około 62 km, z równoczesnym jego poszerzeniem do 100 m.

Postęp prac

- na torze wodnym trwają prace związane z profilowaniem skarp i niwelacją dna oraz czynności odbiorowe prac pogłębiarskich,

- przy wyspie W22 trwa zakończył się montaż kamienia hydrotechnicznego do umacniania skarp podwodnych,

- przy wyspie W28 trwa montaż kamienia hydrotechnicznego do umacniania skarp podwodnych

- przy obydwu wyspach trwają prace przy budowie przystani dla statków, 

- zakończono operację demontażu rurociągów refulacyjnych na akwenie Zalewu Szczecińskiego, obydwa podwodne rurociągi refulacyjne zostały zdemontowane,

- zakończył się transport kamieni statkami z Norwegii,

20.11.21

Postęp prac przy projekcie

Trwają prace przy modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m. Pogłębiony tor wodny umożliwi wpłynięcie do Szczecina statków średniej wielkości.

 

19.11.21

Wystawa w Muzeum Narodowym już otwarta

Wczoraj w Muzeum Narodowym w Szczecinie odbyło się otwarcie wystawy pn.: "Zabytki toru wodnego Świnoujście-Szczecin", podczas której prezentowane są najciekawsze znaleziska wydobyte w trakcie prac przy inwestycji m.in. średniowieczny miecz oraz silnik amerykańskiego B-17. Podczas pogłębiania toru wodnego do 12,5 m wydobyto z Odry ponad 100 ton obiektów zabytkowych, które do końca roku można oglądać w Muzeum Narodowym przy ul. Staromłyńskiej 27.

28.10.21

"Zabytki toru wodnego Szczecin-Świnoujście" na Nowym Świecie

Do 5 listopada w holu budynku przy ul. Nowy Świat 6/12 można oglądać wielkoformatową wystawę poświęconą zabytkom wydobytym z modernizowanego toru wodnego Szczecin-Świnoujście. Inauguracji dokonał minister Marek Gróbarczyk, a uroczystość uświetnił swoją obecnością m.in. Ryszard Terlecki, wicemarszałek Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej.

 

15.10.21

Koniec prac w przyszłym roku!

“Prace idą zgodnie z harmonogramem, przyszły rok to już ich definitywne zakończenie” – powiedział  podczas obrad sejmowej komisji gospodarki morskiej wiceminister Ministerstwa Infrastruktury Marek Gróbarczyk o pogłębianiu toru wodnego Szczecin-Świnoujście do 12,5 m. – „To temat niezwykle istotny dla Szczecina i woj. zachodniopomorskiego, efekt niezwykle wytężonej pracy. Myślę, że możemy już ogłosić nieformalny sukces – całość prac została zakończona. W przyszłym roku odbędzie się odbiór formalny tej inwestycji”.

 

16.09.21

Prace pogłębiarskie zostały ukończone

„Pogłębienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5m” to jeden z najważniejszych projektów realizowanych przez Urząd Morski w Szczecinie. Swoje prace zakończyły już pogłębiarki, teraz umacniane są brzegi dwóch nowopowstałych wysp, a także skarpy podwodne przy Ostrowie Grabowskim i nabrzeżach.

 

23.08.21

Postępy prac przy projekcie

Pogłębiarka Vox Amalia zakończyła pracę na torze wodnym, zakończyły się również prace związane z demontażem rurociągu refulacyjnego przy wyspie W22, rurociąg został przycumowany przy wyspie i oczekuje na wyholunek.

 

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Następny artykuł
  • koniec

Projekt nr POIS.03.02.00-00-0012/17 pn. „Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m” dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Nr umowy o dofinansowanie POIS.03.02.00-00-0012/17-01.

Copyright 2019 All rights Reserved.